doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

De carrièrelessen van Asma Moussaoui 

"Ik vind het belangrijk dat mijn zoon ziet dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn. Wat papa kan, dat kan mama ook. Misschien zelfs wel beter."
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6100f6fb11b8f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6100f6fb11b8f img{#fig-6100f6fb11b8f img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6100f6fb11b8f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6100f6fb11b8f img{#fig-6100f6fb11b8f img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6100f6fb11b8f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6100f6fb11b8f img{#fig-6100f6fb11b8f img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6100f6fb11b8f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6100f6fb11b8f img{#fig-6100f6fb11b8f img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Asma Simyo

Als 19-jarige beginnen bij de klantenservice, om het vervolgens te schoppen tot Brand Marketeer. Asma Moussaoui (31) flikte het. Maar niet door middel van te jobhoppen, nee. Al twaalf jaar lang werkt ze bij Simyo, waar ze de carrièreladder met furore beklom. Dit zijn haar vijf waardevolste carrièrelessen.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Spreek jezelf uit 

“Het belangrijkste dat ik heb geleerd is om jezelf uit te spreken. Wees eerlijk, transparant en vertel wat je vindt. Waar kan een bedrijf zich volgens jou verbeteren? Ook als je nog maar net bij een bedrijf komt kijken, zou je juist moeten uiten wat je vindt. Je hebt dan heel andere inzichten die tot goede ideeën kunnen leiden.”

Denk in mogelijkheden

“Denk niet in beperkingen, maar in mogelijkheden. Na mijn afstuderen had ik het gevoel dat ik bij Simyo weg moest. De klantenserviceperiode was voorbij, ik had mijn diploma. Ik moest en zou een baan vinden die aansloot bij mijn opleiding Media, Informatie en Communicatie, maar Simyo verlaten gaf hartzeer. Ik wilde daar helemaal niet weg. Ik heb daarom mijn wens bij het marketingteam uitgesproken en toen is het balletje gaan rollen. Van klantenservicemedewerker ben ik toen in het social team beland. Mijn grote tip is daarom om altijd in mogelijkheden te denken. Vogel uit wat je wilt en spreek dat dan uit.”

Werk bij een bedrijf met dezelfde normen als jijzelf

“Werk is meer dan alleen een plek waar je je salaris verdient. Werk moet je zien als jouw bijdrage aan de maatschappij. Ga daarom aan de slag bij een werkgever die bij jou past. KPN is het moederbedrijf van Simyo en zet zich erg in voor meer vrouwen aan de top, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik heb zelf twee kinderen: een jongen en een meisje. Ik vind het belangrijk dat mijn zoon ziet dat vrouwen en mannen gelijkwaardig zijn. Wat papa kan, dat kan mama ook. Misschien zelfs wel beter. Voor mijn dochter is het ook een voorbeeld. Als zij zich ergens voor inzet, is alles wat zij wil mogelijk.”

Weet wat je waard bent

“Wees je bewust van de waarde die je levert. Als persoon ben je vaak te bescheiden. Het is goed om te beseffen wat je allemaal kunt. Vaak maak je je bijdrage aan iets veel kleiner dan het is, maar jij bepaalt je waarde. Hiervoor krijg je niet alleen geld, maar ook erkenning en waardering."

Durf om hulp te vragen

“Fouten maken is oké. Het leven is een groot leerproces en we zijn nooit uitgeleerd. Je hoeft dus niet alles zelf te kunnen. Ik heb geleerd dat ik zelf het meest leer van mijn fouten. Wees daar alleen wel eerlijk en transparant in. En besef je dat fouten maken bij het leerproces hoort en durf om hulp te vragen. Vind je dat lastig? Richt je dan tot de persoon waar je je fijn bij voelt en bespreek het dan. Er is altijd wel een vriend, vriendin of collega bij wie je je ei kwijt kunt."

De beste mobiele provider

Al vanaf haar 19e werkt Asma bij Simyo. In tegenstelling tot menig millennial – die om de zoveel jaar van baan wisselt – voelt de Brand Marketeer niet de behoefte om elders naar een baan te zoeken. “Ik heb bij Simyo meerdere functies gehad en elke functie had weer z’n uitdagingen. Ik zag altijd mogelijkheden om te groeien en heb nooit het gevoel gehad dat ik weg wil. Ik heb genoeg uitdagingen en het team is klein, waardoor de lijntjes kort zijn. We zitten ook allemaal op dezelfde vloer, waardoor je veel van andere afdelingen meekrijgt.”

Asma is niet de enige die al lange tijd bij Simyo werkt. Velen hebben het er net als de 31-jarige naar hun zin. Het is dan ook niet zo gek dat Simyo onlangs door De Consumentenbond is verkozen tot ‘Beste mobiele provider'. De provider sleepte de titel binnen door jaar in jaar uit de beste service te bieden. En de verantwoordelijken daarvoor zijn haar medewerkers, of eigenlijk de zogenoemde Simyanen. De medewerkers willen altijd uitblinken en doen hun werk met plezier. Zo lukt het hen al jaren om klanten van klantvriendelijkheid én een betrouwbaar netwerk te voorzien. Hierdoor is Simyo in de 15 jaar dat het bedrijf bestaat al 22 bekroond tot de beste provider.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');