doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Ai: volgens fitnesstrainers is deze lunch een echte no-go

En daar kunnen wij van leren.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-615252b0c0769 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615252b0c0769 img{#fig-615252b0c0769 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-615252b0c0769 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615252b0c0769 img{#fig-615252b0c0769 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-615252b0c0769 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615252b0c0769 img{#fig-615252b0c0769 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-615252b0c0769 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615252b0c0769 img{#fig-615252b0c0769 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Lunch tips

Een patatje mayo op z'n tijd moet kunnen. Hetzelfde geldt voor een pizzaatje of zak chips. Maar over het algemeen proberen we het bij gezonde voeding te houden. Probeer jij elke dag gezond te lunchen? Dan zou je volgens een aantal trainers het volgende beter niet kunnen eten.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Wit brood

"Ik zou nooit brood eten en dan specifiek wit brood", vertelt Laura Siegle van Crossfit Outbreak aan PureWow. "Bewerkte koolhydraten vullen voor even, maar er zitten weinig voedingsstoffen in." Volgens haar is een salade met bladgroenten als bijvoorbeeld spinazie en hardgekookte eitjes een stuk gezonder. "Deze combinatie van proteïnen en gezonde vetten zonder bewerkte koolhydraten geven je energie voor de rest van de dag."

Rood vlees

Brian Gallagher, oprichter van Throwback Fitness, vertelt: "Ik probeer rood vlees als steak te vermijden. Hierna voel ik me altijd sloom, dus kies ik liever voor lichtere maaltijden zoals vis of kip met sla of groenten. Daarnaast eet ik in de namiddag een gezonde snack zoals een handje rozijnen of macadamianoten. Rood vlees bewaar ik voor avondeten."

Proteïnerepen

Tracy Carlinksy van Brooklyn Bodyburn vermijdt proteïne- of energierepen. "Ik vermijd zoveel mogelijk bewerkte, voorverpakte voeding, zoals bijvoorbeeld energierepen", laat ze weten. "Ze zitten vol suikers en andere onbekende ingrediënten." En daar heeft ze van geleerd: "In het verleden heb ik die fout wel gemaakt, maar ik kreeg er juist meer honger van. Ik kies liever voor een voedzame salade." Hiervoor gebruikt ze groenten, quinoa, rauwe noten en kip, zalm of ei.

Fastfood hamburger

Simon Lawson van The Fhitting Room vindt, niet heel gek, fastfood een no-go. En dan vooral een hamburger. "Ik zou 's middags nooit een fastfood hamburger eten. De kwaliteit van het vlees is meestal vreselijk slecht door de vele verzadigde vetten en waarschijnlijk ook hormonen." Hij gaat dan liever voor een halve gebraden kip zonder vel. Dan heb je toch vlees, maar minder ongezond.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');