Met deze 10 hacks wordt opstaan een stuk makkelijker

Handig.
Met deze 10 hacks wordt opstaan een stuk makkelijker

Vroeg opstaan worden is voor veel mensen erg lastig. Maar hoe graag je ook zou willen blijven liggen, het is vaak geen optie. Er zijn een aantal hacks die je kunt proberen om het opstaan een stuk makkelijker te maken. De dagen van de trein missen en op het laatste moment binnen strompelen op werk zijn voorbij.

De hacks 

1. Plaatsing van de wekker
Kies een wekker die je leuk vindt en plaats 'm aan de andere kant van de kamer, weg van je bed. Zo moet je in de ochtend wel je bed uit. 

Lees ook: 13 Herkenbare momenten voor iedereen die altijd te laat gaat slapen

2. Geluid
Denk aan verschillende alarmtonen, zoals je favoriete nummer of juist iets extra luidruchtigs.

3. Water
Plaats een glas water naast je wekker en drink het op zodra je het alarm uitschakelt. Dit zorgt ervoor dat je nog eerder naar de wc moet, waardoor je direct een stukje kunt lopen. 

4. Licht
Open je gordijnen. Kijk naar het licht en tel tot tien.

5. Verplaats
Strek je helemaal uit en reik naar beneden tot aan de vloer. Dit zal ervoor zorgen dat je spieren langzaam weer op gang komen.

6. Comfort
Ga opzoek naar een warme badjas en pantoffels, dan hoef je het comfort van je bed niet te missen.

7. Muziek
Luister naar iets wat ervoor zorgt dat je wakker wordt en meer energie krijgt.

8. Ritueel
Investeer in koffie of thee waar je van houdt en kijk ernaar uit om je favoriete mok te gebruiken.

9. Verwen jezelf
Douche met een nieuwe lichaamsscrub of favoriete zeep.

10. Bereid je voor
Leg de avond van tevoren je kleding alvast neer en pak je tas in. Een kleinere hoeveelheid ochtendtaken maakt het opstaan minder ontmoedigend.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5dce80a619cab', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });