Deze yogaposes kunnen je kater verhelpen

Teveel alcohol gedronken gisteravond? Probeer deze poses eens!
Deze yogaposes kunnen je kater verhelpen

Als je versuft in bed ligt, zit er niets anders op dan zo snel mogelijk te herstellen. Deze zeven yogaposes kunnen je daarbij helpen, zegt de Australische yoga-instructrice Vicky Ardunel tegen The Daily Mail. Lees, voer uit en kom bij.

1. Lijkhouding

Deze houding zou ultiem relaxend werken en geeft het lichaam en zenuwstelsel de kans om te herstellen. Vooral fijn: voor deze pose hoef je, behalve op je rug liggen, ongelooflijk weinig te doen. Als je de positie combineert met een buikademhaling en gesloten ogen, zou-ie ook nog kunnen helpen tegen vermoeidheid en hoofdpijn, zegt Ardunel. Mits je ook een hoop water drinkt natuurlijk.

Lees ook: Zo krijg je meer motivatie om te gaan sporten

2. Gedraaide buikhouding

Het draaien van de wervelkolom helpt om je tussenwervelschijven te voeden en zorgt ervoor dat de alcohol sneller uit je lever, nieren, milt en maag-darmkanaal verdwijnt.

3. Kindhouding

Deze bekende yogapose kan je buikorganen en lymfen stimuleren. Die spelen een belangrijke rol in het verwijderen van de afvalstoffen uit je lichaam. Als je zachtjes druk geeft op de huid tussen je wenkbrauwen zou je hiermee ook hoofdpijn kunnen verminderen.

4. Diepe ademhalingsoefeningen

Diep ademhalen vanuit je middenrif helpt ook om een kater te verminderen, zegt de yoga-instructrice. Dat zorgt er namelijk voor dat je meer zuurstof in je lichaam krijgt, waardoor er een betere bloedcirculatie ontstaat. Hoe het werkt: ga op je rug liggen, met je knieën gebogen. Leg je handen op je buik: als je nu inademt voel je je buik steeds een beetje omhoogkomen

5. Gebroken kaars

Bij deze yogaoefening lig je met je rug op de grond, terwijl je benen omhoog tegen een muur leunen. De pose bevordert de lymfedrainage in de benen – de sleutel tot het verwijderen van giftige stoffen uit het lichaam. Ook zou deze pose goed helpen tegen hoofdpijn.

6. Hurkhouding

Deze houding kan een gezonde stoelgang stimuleren – ook erg fijn om alle afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen.

7. Kat/Koe-pose

Door op je handen-en-knieën te gaan zitten en je rug steeds te veranderen van hol naar bol (en andersom) help je je metabolisme en bloedstroom, waardoor de alcohol sneller uit je lichaam wordt verwijderd, zegt Ardunel. Diep ademhalen zou deze oefening versterken.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5e85355dbc925', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });