Aha! Deze drukpunten zorgen ervoor dat je sneller in slaap valt

Kun je niet slapen? Probeer deze drukpunten dan eens!
drukpunten lichaam

Van urenlang naar het plafond staren tot aan schaapjes tellen en eindeloos draaien in bed; niets is zo vervelend als het hebben van slapeloze nachten. Heb je van alles geprobeerd, maar werkt dat niet? Probeer dan eens met je vingers op de volgende drukpunten te drukken.

Honderden drukpunten

Over je hele lichaam zijn honderden drukpunten te vinden. Acupuncturisten gebruiken deze punten vaak bij hun werk. Ze prikken er met naalden in om allerlei klachten te verminderen. Jij kunt hier zelf thuis ook mee aan de slag, om sneller in slaap te vallen. En nee, je hebt er geen naalden voor nodig. Een professionele acupuncturist heeft hier jaren voor gestudeerd, je kunt dus niet verwachten dat je dit zomaar kunt evenaren. Maar het is zeker de moeite waard om te proberen als je moeilijk in slaap valt. Als je de juiste plekken weet te vinden, ben je zo vertrokken naar dromenland.

De drie juiste plekken

LV3, P6 en K1 lijkt misschien op geheimtaal en het zegt je waarschijnlijk niks, maar het zijn de drie drukpunten die je moet gaan gebruiken. Deze drukpunten hebben namelijk te maken met je nachtrust. Als je ze eenmaal hebt gevonden, worden het waarschijnlijk je beste vrienden voor het slapen gaan. Wij vertellen je precies waar je ze kunt vinden.

LV3
Om te beginnen ga zoek je LV3 op. Het drukpunt LV3 zit op de bovenkant van je voet: net onder je tenen, tussen de grote teen en die daarnaast. Om sneller in slaap te vallen druk je hier ongeveer vijf seconden op en daarna laat je het weer los. Ga vervolgens door naar drukpunt P6.

P6
De tweede in het rijtje drukpunten is P6. Deze vindt je aan de binnenkant van je arm. Het drukpunt zit in het midden van je onderarm, ongeveer drie vingers boven je pols. Als je het punt hebt gevonden, druk je ook hier een paar seconden op. Daarna laat je hem los en ga je naar het laatste drukpunt.

K1
Tot slot ga je op zoek naar K1. Voor dit drukpunt moet je iets meer tijd nemen, maar het gaat je wel helpen om sneller in slaap te vallen. Voor drukpunt K1 gaan we terug naar de voet, deze keer aan de onderkant. Op de bal van je voet zie je als het goed is een soort plooi, dat is precies het punt waar je moet zijn. Druk dertig seconden op dit punt, neem vijf seconden pauze en druk vervolgens weer een halve minuut op het punt. Als het goed is voel je jezelf nu al slaperig worden. Truste!

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5fc7ebd402bd8', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });