Train in slechts een paar minuten je benen en buik met deze oefeningen

Slechts een paar minuten van je kostbare tijd!

Lees ook

Ideaal voor op vakantie.

Natuurlijk wil je ook op vakantie zo goed mogelijk in shape blijven, al kan dat wel lastig zijn. Je drinkt wat drankjes op het terras, gaat vaak uiteten en je dagelijkse workout schiet er – ondanks je goede voornemens – toch vaak bij in.

Juist om die reden is de routine van de Amerikaanse fitnessgoeroe Kaisa Keranen zo geknipt voor de korte tijd die je op vakantie wil besteden aan sporten. Het kost maar een paar minuten van je kostbare tijd en omvat vier oefeningen. Deze zijn vooral gericht op je buik- en beenspieren maar je traint er je hele lichaam mee. Volgens Kaisa voelt het achteraf alsof je een uur in de sportschool hebt staan zwoegen. Wat het belangrijkst is bij deze training? “Ga er volledig voor en doe elke beweging zo intensief mogelijk. Dan pas zie en voel je resultaat.”

In de onderstaande video doet ze de oefeningen voor en wij schrijven ze nog even voor je uit (lees het onder de video). Herhaal iedere oefening zo vaak als je kunt in twintig seconden tijd, neem dan tien seconden rust. Dit patroon twee tot vier keer per oefening.

De oefeningen

1/ Lateral lunge naar single-leg balance
Ga met je benen uit elkaar staan en buig naar rechts zodat je linkerbeen strak staat. Leg je linkerhand op de grond en steek je rechterarm in de lucht. Draai terug en houd je evenwicht op je linkerbeen. Herhaal.

2/ Down dog met shin taps naar push-up
Ga in een gebogen houding staan op handen en voeten. Tik met je rechterhand je linker scheenbeen aan en druk je daarna op. Dan andersom en herhalen.

3/ Traveling in and out jump squats en single-leg landing
Spring van een squatpositie naar een evenwichtsoefening op één been en dan weer terug in een squat.

4/ Single-leg side plank hip dips
Doe een zijwaartse plank en laat je bovenste been boven het onderste zweven. Heupen naar beneden tot ze de grond bijna raken en dan weer omhoog duwen. Herhaal deze oefening ook voor je andere been.

Dit is het perfecte moment van de dag om hard te lopen >>

Laatste nieuws

Zie ook