doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Met deze tips pak je vermoeidheid tijdens werk aan

Zit jij soms gedachteloos achter je laptop? Je bent niet de enige!
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
vermoeidheid werk

Denk jij voordat je met de werkdag begint al aan je avond op de bank? Dan is het misschien tijd om je drukke werkschema te heroverwegen. Natuurlijk is er niets mis met hard werken, maar als je vrijwel altijd vermoeid bent dan wil je onderstaande tips lezen.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Uitgeput

Iedereen is weleens uitgeput, maar als je 99,9 procent van de tijd moe bent op je werk, dan moet er iets veranderen. Spoiler alert: je hoeft niet direct je werk te veranderen, vaak begint het namelijk bij verandering van jezelf.

Hoe je je focus erbij houdt en productiever wordt? Hieronder vier tips die daarvoor kunnen zorgen, zodat je voortaan opgewekt en uitgerust aan het werk kan.

1. Wat is je motivatie?

Vroeger toen je klein was had je de grootste dromen voor ogen. Misschien heb je je dromen waargemaakt, maar misschien heb je op dit moment nog niet dat doel bereikt en had je je leven anders voorgesteld. Om toch je focus terug te krijgen, is het belangrijk om opnieuw te ontdekken wat je drijfveren zijn. Zodra je dit herinnert, krijg je meer motivatie om naar dat doel toe te streven.

2. Zet jezelf op één

Door jezelf teveel op te offeren voor werk, is het geen wonder dat je je uitgeput kunt voelen. Selfcare zou dan ook deel uit moeten maken van je dagelijkse routine. Dit betekent niet direct dat je een ochtendritueel moet hebben of dat je moet beginnen met mediteren. Nee, het betekent simpelweg dat je jezelf als prioriteit op je takenlijst moet zien en dus niet als een optie.

3. Heroverweeg je verwachtingen

Heb jij soms ook moeite met je ogen open te houden op werk, staar je wezenloos naar die stapels papierwerk en knik je gedachteloos als een collega iets aan je vraagt? Je bent niet de enige! Voor velen is dit zelfs een gemiddelde werkweek. Heroverweeg dan ook je verwachtingen en zoek uit hoe je je werkweek in balans kunt brengen zonder dat je je gezonde verstand verliest.

4. Werk met een takenlijst

Als je voortdurend uitgeput bent op werk, heroverweeg dan je takenlijst om je focus terug te krijgen. Gebruik de zondag om je werkweek te herstructureren, zodat je precies weet wat je aankomende week te wachten staat. Een checklist maken kan een gevoel van voldoening geven, maar houd wel ingedachte dat niet alles afgevinkt hoeft te worden. Het is meer een tool om je vast te houden aan hetgeen wat je die week wilt bereiken.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');