doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Met deze 5 tips voel je je de hele dag energiek

Er zijn een paar manieren om je energieniveau op peil te houden.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
energiek voelen

Stort je in de middag ook vaak in? Er zijn een paar manieren om je energieniveau op peil te houden. En nee, hiermee bedoelen we geen cafeïne! Je energie varieert gedurende dag, maar met deze tips heb je genoeg om de dag door te komen.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Zorg voor voldoende slaap

Als je niet goed geslapen hebt, is de kans groot dat je dit overdag gaat merken. Een goede nachtrust betekent vaak 7 tot 9 uur slaap. Dit zou voldoende moeten zijn om je een fris gevoel te geven, waardoor je vermoeidheid niet meer de overhand neemt. Moeite met slapen? No worries! Want de allerlaatste tip op dit lijstje kan je daarmee helpen.

Let op je voeding

Je energieniveau is veel meer afhankelijk van je voedsel dan je waarschijnlijk denkt. Pas op met suikerrijk voedsel, deze geven je op dat moment even energie, maar je kunt er ook een sugar crash van krijgen. Het resultaat? Moeheid. Zorg dus voor een goed gebalanceerd dieet. Zelfs iets simpels als het vervangen van wit brood voor volkorenbrood kan al helpen.

Hydrateer je lichaam

Je energieniveau daalt niet alleen als je honger hebt, maar ook wanneer je dorst hebt. Grijp jij, als je moe bent, ook snel naar een kop koffie met cafeïne? You're not the only one! Maar dit is niet altijd nodig. Wanneer je lichaam een tekort aan water heeft, ervaar je namelijk ook vermoeidheid. Drink dus voldoende water op een dag om gehydrateerd én energiek te blijven.

Verhoog je serotine

Regelmatig sporten kan een positieve invloed op je serotine gehalte in je hersenen hebben. Enne, dit zorgt ervoor dat je humeur en je algemene welzijn ook verhoogd worden. Daarnaast kan het ook je eetlust en slaapcyclus verbeteren. Bewegen is key dus!

Maak een dankbaarheidslijstje

Volgens een studie uit 2011, gepubliceerd in Applied Psychology: Health and Well-Being, verbetert een dankbaarheidsboekje je slaap. Besteed elke dag slechts een kwartiertje aan het opschrijven van een paar dankbare gevoelens voordat je naar bed gaat. Je slaapt hierdoor misschien beter én langer. It's worth the try, right?

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');