De Billy bag van Jérôme Dreyfuss is al achttien jaar een absolute must-have

Om de achttiende verjaardag van de tas te vieren, komt de designer met een nieuwe uitvoering.

Jérôme Dreyfuss is misschien wel het best bewaarde geheim van Parijs. De tassenmaker wist erin te slagen om een tas te maken die zo perfect is, dat-ie modisch én praktisch is, waardoor die binnen elke levensstijl past.

Een succes

De Billy-lijn van de Franse ontwerper Jérôme Dreyfuss is achttien jaar geworden. En dat de tas in staat is om dit jubileum te vieren, verbaast ons niets. De tassen uit deze lijn zijn supermooi. Ze zijn gemaakt van kwaliteitsleer en verkrijgbaar in vele kleuren. Hebberig makend zijn ze daardoor zeker. Toch zit het succes van deze tas ‘m niet alleen maar in het mooie uiterlijk, maar ook in het praktische karakter. De tas, verkrijgbaar in verschillende groottes, is gemaakt voor elke levensstijl. Of je nu van hot naar het moet rennen voor je werk, op citytrip gaat met een geliefde of een drukke moeder bent. Voor Dreyfuss was het belangrijk dat de tas gebruikt kon worden als je een druk leven hebt.

Dreyfuss creëerde de Billy in 2005. “Ik ontwierp het vlak nadat mijn zoon was geboren, zodat mijn vrouw alles kon meenemen wat ze voor hem nodig had”, vertelde de designer erover. “Billy is nog altijd relevant en nog steeds een eigentijdse metgezel voor actieve vrouwen en jonge moeders, ontworpen om te helpen om alles aan te pakken wat het leven op hun pad brengt.”

Achttiende verjaardag

Om de achttiende verjaardag van zijn Billy’s te vieren, komt Jérôme Dreyfuss nu met een nieuwe uitvoering om nog meer te voorzien in de wensen van de dragers ervan. De tas is nu verkrijgbaar in vier formaten en veertien kleuren.

 

Duurzaam

Jérôme Dreyfuss is zich bewust van zijn eigen foot print en vindt het belangrijk dat zijn merk duurzaam is. Zo gebruikt hij alleen leer wat overblijft uit de vleesindustrie. Of hij nooit overwogen heeft om vegan leer te gebruiken? Nee, daar is hij stellig in. “Ik heb heel bewust voor leer gekozen”, vertelde hij tijdens een interview verschenen in het Marie Claire decembernummer. “We werken met huiden van koeien en lammeren uit Bretagne, waarvan we kunnen controleren hoe ze opgroeien, hoe ze leven en wat ze eten. We kennen de mensen op de boerderijen en weten dat deze dieren alle vrijheid hebben.”

Ook vindt Dreyfuss overproductie verschrikkelijk en probeert het op zijn manier tegen te gaan door enkel tassen te produceren. “Het klinkt tegenstrijdig uit de mond van iemand die wereldwijd tassen verkoopt, maar ik probeer om niet verder te groeien en me te specialiseren in één vakgebied.”

De designer sprak zich er eerder ook al over uit dat hij er moeite mee heeft als hij tienermeiden met een designertas aan hun arm ziet. “Ik vind het vreselijk. Als mijn vrienden mij vragen om een tas voor hun dochter van vijftien, zeg ik altijd: ‘Nee, niet voor haar achttiende, ze is te jong’. Waar moeten onze dochters nog over fantaseren op hun veertigste als ze in hun tienerjaren al een Chanel-tas hebben? Dat is pure consumptie, terwijl het mijn missie is om dromen te verkopen. Ik vind het fantastisch om jonge vrouwen in mijn winkel in Parijs te zien, die vertellen dat ze heel lang hebben gespaard voor een tas. ‘Maak maar een mooie prijs voor ze’, zeg ik dan tegen mijn collega’s.”

Bron: Jérôme Dreyfuss, Marie Claire | Beeld: BrunoPress, Jérôme Dreyfuss 

Laatste nieuws