Meghan Markle haalt uit naar Britse pers

De royals laten niets heel van de Britse tabloids.
Meghan Markle haalt uit naar Britse pers

Dat Meghan en Harry klaar waren met de Britse pers wisten we al. Maar wat we niet hadden verwacht is dat Meghan zich zo kwaad zou maken tijdens de rechtszaak. De Duchess of Sussex laat namelijk niets heel van de Britse tabloids. 

Valse berichten

Volgens Meghan en Harry publiceerden de kranten expres valse berichten om Meghan zo in een slecht daglicht te zetten. Zo zouden ze onder andere fabeltjes verspreidt hebben over de inrichting van hun woning. Dat zou namelijk allemaal betaald zijn van het inkomende belastinggeld. "Deze dingen zijn compleet onwaar", liet Meghan weten als reactie daarop. 

Lees ook: 'Meghan Markle in verwachting van tweede kindje'

Babyshower

Ook zou de babyshower van Archie volgens de media zo'n 300.000 dollar hebben gekost. "Het feestje (dat slechts een fractie van de genoemde 300.000 dollar kostte), werd georganiseerd door een oude studievriendin", aldus de advocaat van Meghan. "De vijftien aanwezige gasten waren goede vrienden, van wie sommigen al twintig jaar met haar omgaan." 

En dan is er ook nog de brief die Meghan aan haar vader schreef. De Britse tabloids wisten deze brief in handen te krijgen en publiceerden slechts een deel ervan, waardoor Meghan opnieuw negatief in het nieuws kwam. 

In oktober stapten Harry en Meghan naar de rechter om voor eens en altijd een einde te maken aan alle aantijgingen. Harry is het zat dat de media als maar negatief over zijn vrouw bericht. "Ik kan niet langer aan de zijlijn toekijken hoe mijn vrouw lijdt onder alle berichten", liet Harry weten.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5df517599b3ed', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });