Je to do-list twee keer zo snel afwerken? Zó krijg je het voor elkaar

Succes!

Je to do-list twee keer zo snel afwerken? Zó krijg je het voor elkaar

Aan het begin van de dag moet je eraan geloven: je mailbox puilt uit en er staat zo veel op je to do-list dat je eigenlijk geen idee hebt waar je moet beginnen. En omdat het eind van de dag allesbehalve in zicht is, lukt het je nóg minder goed om geconcentreerd en efficiënt aan het werk te gaan.

Daarom is het maar wat fijn als er trucjes opduiken die je vertellen hoe je jouw to do-list twee keer zo snel kunt afwerken. Ja, echt: twéé keer zo snel. De verandering die je daarvoor moet toepassen in miniem maar van grote invloed: wees zo specifiek mogelijk.

In plaats van op te schrijven dat je je huur nog moet betalen, schrijf je op hoeveel je moet overmaken en naar welk rekeningnummer. Moet je nog een telefoontje plegen naar een potentiële klant? Schrijf de naam op met daarbij het telefoonnummer. Het is overigens ook niet verkeerd om te noteren waar je hem of haar ook alweer precies over moet bellen, mocht je het vergeten zijn zodra je de hoorn hebt opgepakt. Deze manier van werken zorgt er op den duur voor dat je veel tijd bespaart, wat ertoe leidt dat je sneller de punten van je lijstje kunt afvinken. Succes!

Met deze tips rock jij ieder sollicitatiegesprek >

Bron: Het Laatste Nieuws | Beeld: iStock