Nederland heeft er een nieuwe glossy bij en hij is niet wat-ie lijkt

Nederland is een nieuwe glossy rijker: Glamoria.

Nederland heeft er een nieuwe glossy bij en hij is niet wat-ie lijkt

Nederland is een nieuwe glossy rijker: Glamoria. In tegenstelling tot wat je zou denken, gaat het eenmalige magazine niet over fashion en beauty, maar over de verschrikkelijke toestand van de mensen in Griekse vluchtelingenkampen. Glamoria is een initiatief van Amnesty International en Tosti Creative om handtekeningen in te zamelen voor de petitie Kijk Niet Weg, die inmiddels door ruim 43.000 mensen is ondertekend.

Glamoria

Lees ook: Grote modehuizen ondertekenen VN-akkoord tegen klimaatverandering

Verschillende BN’ers, onder wie Jet van Nieuwkerk en Peter R. de Vries, hebben bijgedragen aan het magazine en vertellen wat zij doen om te helpen. Op de cover staat actrice Jouman Fattal, die als kind moest vluchten voor het regime van Assad.

Petitie

Inmiddels hebben meer dan 43.000 Nederlanders hun handtekening gezet onder deze petitie. “Met al die handtekeningen willen we de Nederlandse regering ertoe bewegen om in actie te komen en in navolging van Portugal 1.000 vluchtelingen vanuit Griekse eilanden op te nemen”, zegt Eduard Nazarski, directeur van Amnesty International Nederland. “Glamoria drukt onze neus in deze feestmaand nog eens op de harde werkelijkheid. Op de enorme ramp die zich een paar duizend kilometer verderop voltrekt en waar we onze ogen niet voor mogen sluiten.” 

Je kunt de petitie hier ondertekenen. 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Sacha de Boer (@sachafotograaf) op

Beeld: Instagram, ANP