Je brengt een groot deel van je dag door op je werk en hoe leuk je het er ook vindt, je hebt er vast ook genoeg over te zeuren; de wifi werkt niet goed, je moet wéér overwerken en je salaris zou ook wel wat hoger mogen.
Herkenbaar? Stop je er dan maar mee, want zeuren over je werk zorgt ervoor dat je minder goed presteert. Dit blijkt uit onderzoek van de Michigan State University. Voor hun studie lieten ze mensen in loondienst twee verschillende vragenlijsten invullen. Uit de antwoorden kon geconcludeerd worden dat mensen die veel zeuren sneller afgeleid raken dan mensen met een positieve instelling. Doordat zij meedenken met de mensen die ontevreden zijn over hun werk en met creatieve oplossingen komen, zouden ze automatisch beter presteren. Hoe dit kan? Zeurende mensen verspillen veel energie en kracht met hun negativiteit; energie die ze beter in hun werk hadden kunnen steken.
Natuurlijk is het gezond om zo nu en dan eens te klagen en stoom af te blazen, maar ga eens na of je niet alléén maar aan het zeuren bent…
Waarom to-do lijstjes je minder productief maken >
Bron: NY Mag | Beeld: iStock