Dit is hoe je omgaat met ruzie op werk

Take notes.

Dit is hoe je omgaat met ruzie op werk

Een break-up doorstaan is vreselijk. Maar een breuk tussen jou en je 'work bestie' kan voelen als een ware marteling. Omgaan met ruzie op kantoor lijkt lastig, maar met deze tips kom je er snel weer bovenop.

Werkvrienden

Het blijkt dat een scheiding tussen werkvrienden hetzelfde kan voelen als een romantische break -up. En in tegenstelling tot een breuk met een andere vriend, zal je worden gedwongen om deze persoon nog elke dag te zien. Afhankelijk van het werk is er ook een kans dat jullie vaak moeten samenwerken. Natuurlijk hoeft niet het hele kantoor te weten wat er aan de hand is. Daarom een paar tips hoe je om kunt gaan met de situatie. 

Lees ook: Deze banen krijgen de meeste swipes naar rechts op dating apps

1. Maak geen ruzie in het bijzijn van anderen 

Als twee mensen het niet met elkaar kunnen vinden, zal dit een negatief effect hebben op de rest van het kantoor. Je denkt misschien dat niet iedereen het drama meekrijgt, maar ze zullen meer dan waarschijnlijk nog steeds de wrijving voelen. Doe in hun belang je best om de dingen vriendelijk en professioneel te houden en eventuele negativiteit privé te bespreken.

2. Laat je productiviteit niet instorten

De kans is groot dat het gemakkelijker was om hard te werken met je work bestie aan je zijde. Maar een ruzie is het zeker niet waard om je baan ervoor te verliezen. Gebruik deze tijd, zonder enige afleiding, om te wennen aan zelfstandig werken. De ruzie hoeft je werk niet te beïnvloeden. En laten we eerlijk zijn: je hebt zeker geen cheerleader nodig om geweldig te zijn in je werk, toch?

3. Oriënteren 

Hoewel het niet de bedoeling is om meteen audities te houden voor collega's die de rol van nieuwe werkvriendin op zich kunnen nemen. Kun je je misschien wel beter voelen wetende dat er andere vriendelijke collega's op kantoor te vinden zijn. Maak van deze gelegenheid gebruik om een sterke relatie met iemand anders op kantoor op te bouwen. 

4. Negeer het lokaas

First rule of the office fight club: Don't talk about it. Als je voormalige vriend(in) zich kinderachtig gedraag (in de vorm van geroddel, luide opmerkingen over de ruzie, stille bitchy opmerkingen, of een duivelse takedown van al je ideeën in vergaderingen), moet je je volwassen opstellen en het negeren. Niet dat het een wedstrijd is, maar de rest van je collega's zullen altijd een kant kiezen. Vaak is dat niet de kant van degene die zich onprofessioneel gedraagt. 

Lifestyle
  • Marie Claire UK
  • The Good Fight